Performance-problemen zorgen voor een slechte gebruikerservaring en kunnen bovendien ten koste gaan van je productiviteit en winstgevendheid. Het is daarom belangrijk om zo snel mogelijk te ontdekken wat de bottlenecks zijn als een applicatie traag of soms zelfs niet beschikbaar is.
Wat is troubleshooting?
Troubleshooting is een uitgebreid onderzoek dat wordt ingezet om snel de oorzaak van performance-problemen te achterhalen. Vaak is troubleshooting nodig als een migratie of release niet zoals gepland gaat, en een onvoorzien probleem opduikt.
Wat doen we bij een troubleshooting?
Bij troubleshooting kijken we eerst naar de aard van de klachten. Daarvoor spreken we ook met een aantal betrokkenen binnen jouw organisatie. Op basis daarvan maken we een eerste analyse van de performance issues. Vervolgens monitoren we de performance in productie. Dat doen we meestal vanaf verschillende locaties, zoals kantoren, thuis of vanuit het datacenter. Ook voeren we gerichte testen uit om de problemen na te bootsen. We zorgen voor een oplossing. Als deze is doorgevoerd, dan wordt het platform nogmaals getest.
Wat krijg je na een troubleshooting?
Je krijgt van ons een rapportage met concrete verbetervoorstellen die helpen de prestaties van je applicatie te optimaliseren. Sommige verbeteringen kunnen al tijdens het testen worden doorgevoerd. Als je op korte termijn aanpassingen maakt, testen we deze ook direct. Zo weet je zeker dat de applicatie weer goed functioneert en beperk of voorkom je imagoschade.