De online platformen van 9292 zijn kritiek voor de dienstverlening van het bedrijf. Om een optimale performance te garanderen en reizigers altijd te kunnen voorzien van de gewenste informatie, werkt het met Performr van Computest.
“Wij willen een betrouwbare partner zijn voor reizigers. Wat je bij ons ziet moet dan ook kloppen. Dat verwacht men van ons”, vertelt Hans Arts, Manager ICT Beheer & Exploitatie bij 9292. “Ook aan de performance van onze website en app worden hoge eisen gesteld. We geven onder normale omstandigheden dagelijks 2 miljoen reisadviezen.”
Performance continu meten
De performance van de website en de mobiele site van 9292 wordt continu gemeten. Voorheen werd dit alleen gedaan als dit nodig werd geacht, maar omdat de online platformen kritiek zijn voor de dienstverlening wil Arts hier bovenop zitten. “Je wil niet via Twitter horen dat onze platformen traag zijn, maar dit voor zijn.”
Performr
Performr wordt ingezet om de platformen doorlopend te monitoren en te kunnen sturen op de gestelde benchmark van 2 seconden. Arts: “Als er een issue is kan ik als operationeel verantwoordelijke via Performr precies zien waar het probleem zit. Performr vraagt via een script continu reisadvies op en doorloopt daarmee het hele traject. Dit traject bestaat bij ons achter de schermen uit allemaal deelprocessen die via verschillende componenten verlopen. Door te meten kan Performr mij exact laten zien bij welke component het mis ging. Dat scheelt mijn teams veel werk en zorgt ervoor dat we ons direct kunnen richten op een effectieve oplossing.”
Meer lezen over hoe 9292 vinger aan de pols houdt voor de performance van zijn platformen? Lees hier de hele klantencase.