>>
Gepubliceerd op: 18 september 2018, Bijgewerkt op: 29 september 2018, min. leestijd

Computest security specialist treedt toe tot expertgroep Secure E-commerce ShoppingTomorrow

Actieve bijdrage aan cyber security van e-commerce in de Benelux

Security specialist Thomas Stols - onderdeel van team E-commerce & Retail bij Computest - is toegetreden tot de expertgroep Secure E-commerce van ShoppingTomorrow. Hiermee wil Computest een actieve bijdrage leveren aan de cyber security van de e-commerce in de Benelux. ShoppingTomorrow is een initiatief van Thuiswinkel.org waarbij het doel is om samen met e-commerceprofessionals belangrijke vraagstukken te verkennen, te onderzoeken en hiermee bij te dragen aan de transformatie van B2C- en B2B-retail.

Onderwerpen onderzoek expertgroep Secure E-commerce

De expertgroep Secure E-commerce heeft als doelstelling het vergroten van digitale weerbaarheid van de Nederlandse E-Commerce sector, door ketengerichte aanpak. De definitieve onderzoeksvraag staat nog niet vast, deze zal ofwel gericht zijn op de aanpak van phishingpraktijken - verantwoordelijk voor 3,2 miljard dollar verliezen onder klanten van webshops in de VS - danwel welke op maatregelen de Nederlandse E-commercesector kan nemen om de top 5 veiligheidsproblemen in de keten aan te pakken, zodat consumentenvertrouwen gewaarborgd blijft. Vanuit Thomas Stols' kennis en ervaring als security specialist voor team E-commerce & Retail bij Computest zal hij een waardevolle en praktijkgerichte bijdrage kunnen leveren aan dit onderzoek - ongeacht welke onderzoeksvraag centraal zal komen te staan.

Veilig shoppen en cybercriminelen stoppen

Deelname betekent zowel voor Thomas Stols als voor Computest een mooie kans om de e-commerce sector nog beter van dienst te kunnen zijn.

Stols: "Ik ben verheugd om mijn steentje te kunnen bijdragen aan een veiligere e-commerce omgeving in de Benelux, waardoor het klantenvertrouwen verder kan toenemen en cybercriminelen geen kans meer krijgen winst te maken over de ruggen van e-tailers."

In de periode september tot januari werkt de expertgroep aan het onderzoek, zodat zij op 23 januari 2019 hun bevingingen en aanbevelingen middels een Bluepaper kunnen presenteren tijdens de Webwinkelvakdagen 2019.

Deze website werkt het beste met JavaScript ingeschakeld